Det va ju det där...

Länge sen nu igen. Tänker inte ursäkta mig har helt enkelt bara inte haft tid. Har hälsat på min underbara syster i London och spenderat mycket tid med Marisen Grisen. I alla fall, sitter här och väntar på att Martin ska komma över för jag ska klippa honom, ska bli spännande att se hur resultatet blir. Känner mig helt mörbultad i kroppen efter att ha ramlat av stolar hela kvällen igår, va med Marie, seb, wille, danne och gb hemma hos seb, sov där och gjorde en hej dundrade pannkakas frukost i morse som tyvärr smakade skit men men det är sånt som händer. På vägen hem från seb imorse stannade jag och marie vid Värmdö Kyrka och hälsade på hennes pappa och gick och kollade runt. Då slog en tanke mig, va fan håller alla människor på med? dödar, mobbar, utnyttjar, kränker och förstör folk. När man gör något sånt mot en människa påverkar man inte bara den enstaka personen utan alla i den personens närhet också, tänk er själva hur många miljoner människor det blir i slut ändan. Varför inte bara släppa allt onödigt skit, fokusera på sig själv och sina nära och kära och inte slösa så mycket tid på att lägga sig i vad andra gör för vad tjänar vi på det? ingenting. Vi gjorde en jättebra övning i engelskan där man skulle berätta lite om sig själv för någon sen skulle den återberätta det för någon annan sen skulle det fortsätta så och då insåg jag hur mycket historier förändras när dom sprids, Det är helt sinnessjukt egentligen. Jag förstår inte hur jag eller någon annan har orkat lägga ner så mycket tid på skitsnack, bråk och snea blickar. Visst det är klart att konflikter får och kan komma upp men dom är till för att lösas, mellan personerna det handlar om. Aja jag ska inte tjata mer nu vi hörs mer senare. XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0